HERROEPINGSRECHT / HERROEPING VAN DE AANKOOP – ANNULERING VAN DE BESTELLING EN TERUGBETALING VAN HET BETALDE BEDRAG

De consument kan de aankoop annuleren binnen 7 (zeven) kalenderdagen na de dag van ontvangst van het product en verzoeken om terugbetaling van het betaalde bedrag.

Wanneer de bestelling de status "facturering" bereikt, zijn alle verwerkings- en logistieke kosten al gemaakt. Vanaf dat moment is annuleren van de bestelling alleen mogelijk na levering.

Om zijn herroepingsrecht uit te oefenen, moet de consument de volgende procedure volgen:

a) De klantenservice (info@monarchwear.nl) informeren over het herroepingsverzoek binnen 7 (zeven) kalenderdagen na de ontvangst van het product. Producten kunnen niet worden geretourneerd zonder voorafgaande communicatie met de klantenservice;

b) Het product zorgvuldig behandelen. Het product moet in de originele verpakking worden geretourneerd, zonder sporen van gebruik en/of schade van welke aard dan ook, zonder wijziging van het originele zegel, handleiding, garantievoorwaarden, accessoires en andere gratis artikelen en componenten die met het product zijn geleverd;

c) De andere verzendvoorwaarden (postverzending, levering aan de vervoerder) en de retourtermijnen volgen, die kunnen variëren afhankelijk van de specifieke situatie en correct worden gecommuniceerd door de klantenservice bij de annulering van de aankoop.

Als een van de bovenstaande voorwaarden niet wordt nageleefd door de consument, is de leverancier niet verplicht om op het herroepingsverzoek te reageren.

Alle producten worden binnen 10 (tien) werkdagen na ontvangst door de leverancier gecontroleerd / geïnspecteerd door het technische team van de leverancier.

Als een van de voorwaarden hierboven niet wordt nageleefd, wordt het herroepingsverzoek afgewezen en wordt het product zonder verdere kennisgeving naar de consument teruggestuurd.

Als alle bovenstaande voorwaarden door de consument zijn nageleefd, zal de leverancier het betaalde bedrag voor het geretourneerde product, inclusief verzendkosten, terugbetalen via de betaalmethode die door de consument bij de aankoop is gekozen, in overeenstemming met de TERUGBETALINGSVOORWAARDEN van dit beleid.

PRODUCTEN MET FABRICAGEFOUTEN

Als de consument van mening is dat hij een nieuw product heeft ontvangen met een fabricagefout, moet hij binnen 7 (zeven) kalenderdagen na ontvangst van het product contact opnemen met onze klantenservice om te informeren naar reparatie, vervangingen van het product of terugbetaling van het betaalde bedrag.

In dit geval moet de consument de volgende procedure volgen:

a) De klantenservice (info@monarchwear.nl) informeren over de beoordeling van de fout en zijn verzoek binnen 7 (zeven) kalenderdagen na ontvangst van het product. Producten kunnen niet worden geretourneerd zonder voorafgaande communicatie met de klantenservice;

b) Het product zorgvuldig behandelen. Het product moet in de originele verpakking worden geretourneerd, zonder sporen van gebruik en/of schade die niet verband houden met de vermeende fabricagefout, zonder wijziging van het originele zegel, met de factuur en handleiding, garantievoorwaarden, accessoires en andere gratis artikelen en componenten die met de levering zijn meegeleverd;

c) De andere verzendvoorwaarden (postverzending, levering aan de vervoerder) en de retourtermijnen volgen, die kunnen variëren afhankelijk van de specifieke situatie en correct worden gecommuniceerd door de klantenservice bij het indienen van het verzoek.

Alle producten worden binnen 10 (tien) werkdagen na ontvangst door de leverancier gecontroleerd / geïnspecteerd door het technische team van de leverancier.

Als een van de bovenstaande voorwaarden niet wordt nageleefd, is de leverancier niet verplicht om te reageren op verzoeken om vervangingen of terugbetalingen en zullen de algemene voorwaarden van de productgarantieperiode van toepassing zijn. Het is belangrijk op te merken dat de leverancier niet verplicht is om garantie-reparaties uit te voeren als er tekenen van misbruik van het product worden aangetroffen.

Als alle bovenstaande voorwaarden door de consument zijn nageleefd, zal de leverancier het verzoek van de consument als volgt beantwoorden:

a) Reparatie: uitgevoerd volgens de garantievoorwaarden van het product;

b) Vervanging: Het product wordt vervangen door een identiek product, afhankelijk van de beschikbaarheid op voorraad bij de leverancier. Het nieuwe product wordt binnen 10 (tien) werkdagen na de analyse van het defecte product naar de consument verzonden. Als het product niet op voorraad is, wordt de vervangingsbestelling automatisch omgezet in een terugbetaling.

c) Terugbetaling: De leverancier zal het betaalde bedrag voor het geretourneerde product, inclusief verzendkosten, terugbetalen via dezelfde betaalmethode die door de consument bij de aankoop is gekozen, in overeenstemming met de TERUGBETALINGSVOORWAARDEN van dit beleid.

Deze voorwaarden zijn alleen van toepassing op gevallen waarin de consument een vermeend productdefect meldt binnen 7 (zeven) kalenderdagen na ontvangst van het product. Bij latere communicatie zullen de algemene voorwaarden van de productgarantieperiode van toepassing zijn.

TERUGBETALINGSVOORWAARDEN

Als de consument aan alle eerder genoemde voorwaarden voldoet die nodig zijn voor terugbetaling, zal de leverancier het betaalde bedrag voor het geretourneerde product, inclusief verzendkosten, terugbetalen via dezelfde betaalmethode die door de consument bij de aankoop is gekozen:

AANKOOP BETALD VIA BANKOVERBOEKING: Het bedrag wordt door de leverancier op een bestaand bankrekeningnummer van de consument binnen 30 (dertig) werkdagen na het einde van de productbeoordelingsperiode door het technische team van de leverancier bijgeschreven.

AANKOOP BETALD VIA CREDITCARD: De leverancier zal de terugbetalingsbeslissing doorgeven aan de kaartbeheerder van de gebruikte creditcard van de consument binnen 30 (dertig) werkdagen na het einde van de productbeoordelingsperiode door het technische team van de leverancier. De kaartbeheerder zal het bedrag terugbetalen op basis van de sluitingsdatum van de kaart van de consument, op een of twee volgende rekeningen.

Belangrijk: De terugbetalingsperiode is afhankelijk van de sluitingsdatum van de factuur en de verantwoordelijkheid ligt bij de kaartbeheerder.

AANKOOP BETALD VIA PIX: Het bedrag wordt door de leverancier op een bestaand bankrekeningnummer van de consument binnen 30 (dertig) werkdagen na het einde van de productbeoordelingsperiode bijgeschreven.

WEIGERING VAN PRODUCTEN

Alle producten worden correct verpakt verzonden, zowel voor de specifieke verpakking als de transportverpakking (afhankelijk van het type product). Als een van de volgende scenario's zich voordoet, moet de consument de levering weigeren:

a) Open of beschadigde specifieke verpakkingen en/of transportverpakkingen;

b) Het product komt niet overeen met de bestelling;

c) Ontbrekende accessoires.

Als de levering van het product wordt geweigerd, moet de consument:

– De reden voor de weigering op de achterkant van de bijgevoegde factuur (Danfe) aangeven en deze naar de bezorger retourneren; – Alle artikelen in de transportverpakking weigeren; gedeeltelijke weigering van de bestelling is niet mogelijk; – Zo snel mogelijk contact opnemen met onze klantenservice om het incident te melden en verdere instructies te ontvangen.

Als de consument de levering accepteert, maar later een van de bovenstaande situaties vaststelt, wordt verzocht om de situatie met video's/foto's te documenteren en binnen 48 (achtenveertig) uur contact op te nemen met onze klantenservice.

Als je hulp nodig hebt, stuur ons een e-mail naar info@monarchwear.nl

Heel erg bedankt en we hopen je te kunnen helpen!

Met vriendelijke groet,
Het Monarch Wear Team